Pokud bychom navrhovali náš vzdělávací systém od počátku, souhlasili bychom s tím, že určitá skupina lidí by neměla přístup k formálnímu uměleckému vzdělání nebo by se nemohla zapojit do uměleckého světa?
Pokud bychom měli možnost vytvářet naše umělecké prostředí od počátku, navrhli bychom ho tak, aby určitá skupina lidí nebyla vidět a nedostala v něm rovné příležitosti?
Pokud je odpověď ano, jde to proti všem společenským smlouvám, na kterých jsme se v moderní době dohodli. Je to v rozporu s etickými standardy, lidskými právy a našimi cíli pro inkluzivní společnost!
Pokud je odpověď ne, měli jsme to již dávno napravit, ale protože jsme to neudělali, nejlepší čas to udělat je právě teď. Zodpovědnost je na nás!
Margrét je odbornicí na inkluzi lidí s nálepkou „mentální hendikep“ nebo „autismus“ do světa umění. Je aktivní v naši islandské partnerské organizaci Umění bez hranic (List án Landamæra). v této přednášce shrnuje možnosti, které mají lidé s postižením v oblasti umění a výtvarné výchovy.